PODWÓJNA MOC

...CZYLI NIESAMOWITE
OSIĄGI

Kupując samochód hybrydowy Lexusa kierowca
może korzystać z podwójnej mocy dostarczanej
przez dwa silniki: benzynowy i elektryczny. Dzięki temu
hybryda nie tylko zużywa mniej paliwa, ale jest również
niezwykle szybka.
CZYTAJ WIĘCEJ
DO PRZESZŁOŚCI ODESZŁY CZASY, GDY GŁÓWNĄ ZALETĄ SAMOCHODÓW HYBRYDOWYCH BYŁO NISKIE ZUŻYCIE PALIWA. DZISIAJ HYBRYDY WCIĄŻ PALĄ MAŁO, ALE MOGĄ BYĆ PRZY TYM NIEZWYKLE SZYBKIE.
W większości modeli hybrydowych Lexusa napęd stanowią dwa silniki: jeden spalinowy i jeden elektryczny. Gdy kierowca mocniej naciśnie pedał przyspieszenia, oba mają tylko jeden cel - jak najszybciej rozpędzić pojazd. Moc jednostki benzynowej oraz silnika elektrycznego sprawia, że samochody Lexusa startują niczym z katapulty.
Olbrzymi wpływ na taki stan rzeczy ma nie tylko
wysoka moc sumaryczna obu typów napędu, ale
również wysoki moment obrotowy generowany przez silnik elektryczny już od najniższych prędkości.

Charakterystyka pracy obu typów napędu jest taka, że stanowią one dla siebie idealne uzupełnienie: przy niskich obrotach zasadniczą rolę pełni silnik elektryczny, oferujący wysoki moment obrotowy od samego początku jazdy, a wraz ze wzrostem prędkości i obrotów, coraz większą rolę odgrywa jednostka spalinowa.
NIEZAWODNOŚĆ

…CZYLI POCZUCIE
BEZPIECZEŃSTWA

Samochody hybrydowe należą do najbardziej
niezawodnych produkowanych obecnie konstrukcji.
Świadczy o tym zajmowanie czołowych miejsc w niezależnych rankingach awaryjności, m.in.
publikowanych przez TŰV.
CZYTAJ WIĘCEJ
Lexus ma długą tradycję w budowaniu samochodów hybrydowych. To właśnie Lexus jako pierwszy producent samochodów segmentu premium zdecydował się na rozwijanie napędu hybrydowego i dzisiaj może cieszyć się największym doświadczeniem w tym zakresie.

W STOSUNKU DO NOWOCZESNYCH SILNIKÓW BENZYNOWYCH I WYSOKOPRĘŻNYCH, HYBRYDY POZBAWIONE SĄ WIELU ELEMENTÓW EKSPLOATACYJNYCH, KTÓRE Z BIEGIEM CZASU ZUŻYWAJĄ SIĘ I KTÓRYCH WYMIANA - NAJPRAWDOPODOBNIEJ PRĘDZEJ CZY PÓŹNIEJ - BĘDZIE KONIECZNA.
Przede wszystkim w samochodach hybrydowych Lexusa nie znajdziemy turbosprężarki, która podlega naturalnemu zużyciu, a która jest urządzeniem wrażliwym na warunki eksploatacji. Zaniedbanie naprawy tego elementu może się skończyć całkowitym zatarciem silnika.

W hybrydach nie stosuje się także filtrów cząstek stałych, które często ulegają zablokowaniu podczas miejskiej eksploatacji, ani wysokociśnieniowego systemu wtrysku, który jest niezwykle wrażliwy na jakość paliwa.

PRZECZYTAJ NA MOTO.PL: LEXUS NA CZELE NAJBARDZIEJ NIEZAWODNYCH MAREK
NISKIE ZUŻYCIE PALIWA

…CZYLI OSZCZĘDNOŚĆ

Samochody hybrydowe Lexusa napędzane są uzupełniającymi się wzajemnie silnikami: elektrycznym i spalinowym. Ta pierwsza jednostka potrafi również pracować jak generator, przetwarzając energię kinetyczną jadącego samochodu na elektryczną. A to jest czysty zysk.
CZYTAJ WIĘCEJ
Wysoka moc i moment obrotowy generowane przez silnik spalinowy i elektryczny oraz związane z tym wysokie osiągi, to niejedyne korzyści, którymi może się cieszyć kierowca samochodu hybrydowego. Tego typu pojazdy emitują również znacznie mniejsze ilości CO2, a to oznacza mniejsze zużycie paliwa.

JAKIE WARTOŚCI GWARANTUJE LEXUS?
• Hybrydowe modele GS i RX mogą pochwalić się średnim zużyciem paliwa w cyklu pomiarowym NEDC (New European Driving Cycle) wynoszącym około 6 l/100 km
• SUV NX 300h zużył zaledwie 5,1l benzyny
• Nowa generacja modelu IS osiągnęła wynik niewiele przekraczający 4 l/100 km
• Kompaktowy CT 200h Elite, w tym samym cyklu pomiarowym zużył zaledwie 3,6 l / 100 km.
POZA OCZYWISTYMI KORZYŚCIAMI, CZYLI NIŻSZYMI WYDATKAMI NA PALIWO, TRZEBA ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA JESZCZE JEDNĄ PRZEWAGĘ NAPĘDU HYBRYDOWEGO.
Dzięki zastosowaniu układu napędowego z akumulatorami i silnikami elektrycznymi zasięg pojazdów jest znacznie większy niż w samochodach o napędzie konwencjonalnym - stacje benzynowe odwiedza się po prostu znacznie rzadziej. A to oznacza nie tylko mniej kłopotów i większą wygodę, ale również oszczędność czasu i pieniędzy bez rezygnowania z wysokich osiągów . Czy można chcieć czegoś więcej?
POZA OCZYWISTYMI KORZYŚCIAMI, CZYLI NIŻSZYMI WYDATKAMI NA PALIWO, TRZEBA ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA JESZCZE JEDNĄ PRZEWAGĘ NAPĘDU HYBRYDOWEGO.
Dzięki zastosowaniu układu napędowego z akumulatorami i silnikami elektrycznymi zasięg pojazdów jest znacznie większy niż w samochodach o napędzie konwencjonalnym - stacje benzynowe odwiedza się po prostu znacznie rzadziej. A to oznacza nie tylko mniej kłopotów i większą wygodę, ale również oszczędność czasu.

Oszczędność czasu i pieniędzy bez rezygnowania z wysokich osiągów. Czy można chcieć czegoś więcej?
CICHA PRACA

…CZYLI KOMFORT JAZDY

Samochody hybrydowe produkowane przez Lexusa potrafią przemieszczać się niemal bezszelestnie. Jak to możliwe?
CZYTAJ WIĘCEJ
Oczywiście fizyki nie da się oszukać. Pracujący silnik spalinowy, w którego cylindrach dochodzi do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej, musi emitować hałas. Tyle tylko, że w samochodzie hybrydowym znajduje się jeszcze silnik elektryczny, którego zasada działania jest diametralnie inna niż jednostki spalinowej.

Silnik elektryczny działa cicho, do tego stopnia, że większość hałasu emitowana jest przez obracające się elementy układu napędowego (skrzynia biegów, łożyska, opony) a nie przez sam silnik. Postronny obserwator ma więc wrażenie, że hybrydowy Lexus w trybie EV przemieszcza się właściwie bezszelestnie.
Nie można także powiedzieć, że załączenie silnika spalinowego sprawia, że Lexus traci swoje atuty cichego auta. Przeciwnie, japońscy inżynierowie od zawsze dokładali wszelkich starań, by wnętrze samochodu było doskonale wyciszone niezależnie od trybu pracy hybrydowego układu napędowego. Efekt jest doskonały. Czy to podczas jazdy czy na postoju.

Warto podkreślić, że samochody hybrydowe Lexusa są i zawsze będą bardziej ciche niż auta z silnikami wysokoprężnymi. Wynika to oczywiście z zasadniczej różnicy między hałasem generowanym przez jednostkę elektryczną i benzynową, a jednostką Diesla. Ta ostatnia zawsze będzie głośniejsza i postęp technologiczny tego nie zmieni.
PRZYWILEJE KIEROWCÓW

…CZYLI HYBRYDY MOGĄ WIĘCEJ

Właściciel hybrydy może liczyć na znacznie tańsze lub wręcz darmowe parkowanie, płaci mniejszy podatek drogowy, a nawet może wjeżdżać tam, gdzie samochody o napędzie konwencjonalnym nie mają prawa wjazdu.
CZYTAJ WIĘCEJ
Kupując hybrydę możemy liczyć na wiele profitów.

Mniejsza pojemność silnika spalinowego niż w pojeździe z napędem konwencjonalnym o podobnej mocy oznacza niższe stawki ubezpieczenia. Z kolei mniejsze zużycie paliwa przekłada się na oszczędności w podatku drogowym. • Mało kto pamięta o tym, że podatek drogowy nie został zlikwidowany – jest bowiem wliczony w cenę paliwa. W ten sposób ten, kto jeździ więcej i zużywa więcej paliwa, wydaje na podatek drogowy więcej pieniędzy.
Kierowcy samochodów hybrydowych mogą także liczyć na szereg benefitów w dużych miastach: parkowanie za darmo lub za symboliczną opłatą, brak ograniczeń ruchu, lub podróżowanie pasami przeznaczonymi dla autobusów.
NA JAKIE BENEFITY MOGĄ LICZYĆ WŁAŚCICIELE HYBRYD W POLSKICH MIASTACH?
W Katowicach możliwe jest darmowe parkowanie w samym centrum za okazaniem Karty pojazdu elektrycznego, wydawanej mieszkańcom na cały rok.
Toruń oferuje darmowy postój w strefach płatnego parkowania dla pojazdów hybrydowych oznaczonych winietą, którą uzyskać można po złożeniu wniosku w Miejskim Zarządzie Dróg. Posiadacze hybryd mają też ułatwiony wjazd na Starówkę.
Gorzów i Grudziądz nie stoją w tyle. Miasta oferuje darmowe parkowanie dla pojazdów elektrycznych i hybryd. W wyznaczonych miejscach można też bezpłatnie parkować we Wrocławiu i w Siedlcach.
NISKA EMISJA CO2

…CZYLI TROSKA O ŚRODOWISKO

Przepisy dotyczące emisji spalin są coraz ostrzejsze, dlatego producenci dokładają starań, by ograniczyć produkcję CO2. Z tej walki zwycięsko wychodzi napęd hybrydowy. Dlaczego?
CZYTAJ WIĘCEJ
Wszystko dzięki silnikowi elektrycznemu, który nie tylko potrafi samodzielnie napędzać auto, ale także podczas hamowania pracuje jako generator, odzyskując energię kinetyczną jadącego samochodu i przetwarzając ją na energię elektryczną. Energia ta trafia następnie do akumulatora, skąd może zostać dostarczona do rozpędzającego samochód silnika elektrycznego.

To przekłada się na znaczną oszczędność paliwa i ograniczenie emisji spalin, szczególnie w takich warunkach jazdy, które wiążą się z częstym hamowaniem (np. w mieście, górach, itp.).
WYNIKI OSIĄGANE PRZEZ HYBRYDOWE MODELE LEXUSA W TESTACH POMIAROWYCH MOGĄ ZADZIWIAĆ.
Największy i najbardziej prestiżowy model, czyli LS w wersji hybrydowej napędzany jest układem napędowym o całkowitej mocy 445 KM. Ta luksusowa limuzyna potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 6,1 s, przy czym średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym wynosi tylko 8,6 l/100 km, co oznacza emisję spalin 199 g CO2 na kilometr. To poziom, jaki całkiem niedawno prezentowały samochody kompaktowe.